صنعت روز

اتوماسیون صنعتی

صنعت روز

اتوماسیون صنعتی

سمافور را با تخفیف بخرید

سمافور قدرت انقلابی

اگرچه مردم از زمان های بسیار قدیم در مورد برق اطلاع داشتند ، اما آنها فقط حدود 250 سال است که از قدرت آن استفاده می کنندآزمایشات برق بنیامین فرانکلین - از جمله آزمایش بادبادک معروف او در سال 1752 - نشان داد که چقدر ما در دوران انقلاب آمریکا و اولین انقلاب صنعتی از برق می دانیم. [1] در زمان آزمایش های فرانکلین ، میزان انرژی ما به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، و ما دائما در حال یافتن راه های جدیدی برای استفاده از آن برای بهبود زندگی هستیم.

 

آزمایش بادبادک معروف بن فرانکلین

یکی از اولین پیشرفتهای مهم در برق در سال 1831 رخ داد ، هنگامی که دانشمند بریتانیایی مایکل فارادی ، اصول اساسی تولید برق را کشف کرد. [2] وی با تکیه بر آزمایش های فرانکلین و دیگران ، مشاهده کرد که می تواند جریان الکتریکی را با حرکت آهن ربا درون سیم پیچ های مسی ایجاد یا القا کندکشف القاء الکترومغناطیسی باعث تغییر انقلابی در نحوه استفاده از انرژی شددر واقع ، فرآیند فارادی در تولید برق مدرن مورد استفاده قرار می گیرد ، اگرچه نیروگاه های امروزی جریان های بسیار قوی تری را در مقیاس بسیار بزرگتر از دستگاه دستی فارادی تولید می کنند.

در عصر نیروگاه های مدرن ، زغال سنگ همیشه در ایالات متحده بیشتر از هر منبع سوخت دیگری برق بیشتری تولید می کنددر دهه های اخیر ، ما شاهد هستیم که منابع دیگر برای مقام دوم رقابت می کنند: اول برق ، سپس گاز طبیعی ، انرژی هسته ای و گاز طبیعی دوباره.

مخلوط تولید برق براساس نوع سوخت ، 2011 - 1949

ما همچنین از برق استفاده می کنیم تا تعداد دستگاه های در حال افزایش بیشتر شوددنیای مدرن برقی ما با برنامه هایی مانند تلگراف ، لامپ و تلفن شروع به کار کرد و با رادیو ، تلویزیون و بسیاری از لوازم خانگی ادامه یافتاخیراً ، الکترون ها عصر دیجیتالی را به وجود آورده اند تا آنچه را که متخصص انرژی Vaclav Smil می نامد ما "تمدن جهانی بطور فوری به هم پیوسته" ایجاد کندمراکز داده همیشگی که از اینترنت و "رایانش ابری" پشتیبانی می کنند ، همچنان به افزایش تقاضا برای برق ادامه خواهند داد و کاهش متوسطی در مصرف برق در سایر بخش های اقتصاد مانند فرآیندهای تولید را تحت تأثیر قرار می دهد. [4] [5]

کاربردهای روزافزون برق ، استفاده روز افزون از سوخت هایی از قبیل گاز طبیعی ، نفت و زغال سنگ در تولید برق را بر خلاف استفاده های مستقیم مانند گرمایش یا حمل و نقل توضیح می دهدبرای مثال در سال 1900 برای تولید برق کمتر از دو درصد از گاز طبیعی ، نفت و زغال سنگ استفاده می شدیک قرن بعد ، 30 درصد استفاده ما از گاز طبیعی ، نفت و زغال سنگ به انرژی الکتریکی اختصاص یافت. [6] Smil در مورد جذابیت برق توضیح داد: "برق به دلیل داشتن راندمان بالا ، دسترسی سریع و بی دردسر ، جریان کامل و به راحتی قابل تنظیم ، پاکیزگی و سکوت در نقطه استفاده ، شکل اصلی انرژی است." [7]

افزایش دسترسی به برق گوشه هایی از جهان را که زمانی تاریک بودند ، روشن کرده استهمانطور که گروه ها و اقتصاددانان توسعه بین المللی خاطرنشان کردند ، دسترسی به برق ویژگی بارز جوامع پیشرفته و یک شرط اساسی پیشرفت اقتصادی است. [8] اریش زیمرمن ، اقتصاددان ، در سال 1951 نوشت: "در کنار اهمیت روزافزون هیدروکربن ها به عنوان منبع انرژی ،" افزایش برق مشخصه ترین ویژگی به اصطلاح دوم انقلاب صنعتی است. "[9] در سالهای اخیر ، مردم در کشورهایی از چین تا کنیا در حال افزایش سطح زندگی بوده اند ، زیرا تعداد بیشتری از مردم قادر به استفاده از برق برای خنک نگه داشتن خانه ها و مدارس خود در طول تابستان های سخت ، یخچال و فریزر کردن مواد غذایی که در غیر این صورت خراب شده بودند ، و تصفیه آب که در غیر این صورت برای آنها ناامن خواهد بود. نوشیدنی

البته هنوز کارهای دیگری نیز باید انجام شوددر سال 2009 ، آژانس بین المللی انرژی تخمین زد که تقریبا 70 درصد از مردم در صحرای آفریقا فاقد دسترسی به برق هستنداین بدان معنی است که 585.2 میلیون نفر در تاریکی باقی مانده اند. [10]

بسیاری از نقاط جهان در تاریکی باقی مانده است

سحر از نور الکتریکی در ایالات متحده است

یکی از بزرگترین پیشگامان برق ، توماس ادیسون بود که برق را به عنوان "زمینه مزارع" خود برای "سازماندهی مجدد زندگی در جهان" می دیدبزرگترین مخترع آمریکا با خستگی ناپذیر بر روی آزمایشگاه خود در نیوجرسی در دهه 1870 کار کرد ، بزرگترین مخترع آمریکا تا پایان آن دهه لامپ های رشته ای رشته ای را به کاربرد عملی آورد و لامپ رشته ای رشته ای را در سال 1880 به ثبت رساندمورخ آلمانی ، امیل لودویگ ، اظهار داشت: "هنگامی که ادیسون جرقه پرومتئوس را در لامپ شیشه ای کوچک گلابی اش گرفت ،" این بدان معنی است که آتش برای بار دوم کشف شده است ، که بشر دوباره از لعنت شب تحویل داده شده است. [12] با این وجود نور الکتریکی ادیسون حتی بهتر از آتش بود - از شعله شمع ها یا لامپ ها روشن تر ، پایدارتر و ایمن تر بود.

لامپ لامپ ادیسون یکی از اولین کاربردهای برق در زندگی مدرن بوداو ابتدا در دهه 1880 با JP Morgan و چند مشتری ممتاز در شهر نیویورک کار کرد تا خانه های خود را روشن کند ، لامپ های رشته ای جدید خود را با ژنراتورهای کوچک جفت کردسیستم های روشنایی الکتریکی ادیسون طبق استانداردهای امروزی اساسی بودند اما در آن زمان جسورانه بودند - آنها نه تنها صنعت روشنایی بنزین موجود را تهدید می کردند بلکه با معرفی مردم به یک نوع کاملاً جدید انرژی ، وضع موجود را به چالش می کشیدنددر طی چند سال کوتاه ، ادیسون الکتریسیته را از یک آزمایش علمی به یک لوکس هیجان انگیز ، ایمن و آرزو تبدیل کرد.

 

لامپ - نمادی از نوآوری و اختراعی که انقلاب برق را برانگیخت.

ظهور یک صنعت

برای اینکه جادوی برق واقعاً در زندگی آمریکایی ها متوقف شود ، برای ساخت ژنراتورها برای تأمین انرژی الکتریکی و همچنین لوازم جدید و چراغهای برقی که از آن استفاده می کردند ، صنایع جدیدی مورد نیاز بودنددر سال 1882 ، با تأمین بودجه JP مورگان تلاش های خود ، ادیسون مشاغلی را راه اندازی کرد که بعداً به عنوان جنرال الکتریک شناخته می شونددر سپتامبر همان سال ، او اولین نیروگاه مرکزی ایالات متحده را در منهتن تحتانی - ایستگاه خیابان مروارید افتتاح کرد.

خیابان مروارید سکته مغزی نبوغ بودادیسون یک بانک بزرگ از ژنراتورها را به خانه ها و مشاغل (از جمله نیویورک تایمز) در منطقه فوری از طریق شبکه ای از سیم های مسی دفن شده وصل کرددر آن زمان "شبکه برقی" وجود نداشتقبل از خیابان مروارید ، مشتریانی که برای چراغهای برقی یا موتورها قدرت می خواستند به ژنراتورهای مستقر در محل ، به طور معمول در زیرزمین ، اعتماد داشتندطراحی نیروگاه "مرکزی" خیابان پرل یک تغییر مهم از تولید مقیاس کوچک ، در محل به قدرت در مقیاس صنعتی بود و به زودی الگویی برای کل صنعت تولید برق شد. [13]

اتاق دینامو در ایستگاه خیابان مروارید ، اولین نیروگاه در ایالات متحده است 

وارد ساموئل اینسول شوید

اگرچه ادیسون یک مخترع درخشان بود ، اما او یک تاجر بی نظم بوداختراعات وی سریعتر از سرمایه های مالی لازم برای انجام آنها به دست او رسید و ادیسون ترجیح داد به جای اینکه مستنداتی را که ایجاد می کرد ، بیشتر بر روی اختراعات متمرکز شودمخترع به یک همتای مدیریتی نیاز داشتآن همتای در سال 1881 در قالب یک فرد 21 ساله امیدوار از انگلیس وارد شدساموئل اینسول ، که فعالیت خود را در ایالات متحده به عنوان دستیار شخصی ادیسون آغاز کرد ، مخترع را با قدرت کاری خود متحیر کرد - به حدی که ادیسون خیلی زود وکالت ناخوشایندی را نسبت به مشاغل خود بدست آورد. [14] اما کار با ادیسون فقط آغازی برای Insull خواهد بود - در طی چهار دهه آینده ، وی تجارت برق ایجاد کرد که وی را به هنری فورد صنعت مدرن برق تبدیل کرد.

برق به یک مدل تجاری متفاوت نیاز داشت زیرا تقریباً متفاوت از هر کالای دیگر بوددر لحظه تولید برق باید مصرف می شد(ذخیره سازی بسیار پرهزینه و محدود بود و هنوز هم وجود دارد.) برای اینکه برق و در دسترس قرار گیرد و مقرون به صرفه باشد ، شخص نیاز داشت تا بازده انبوه تولید و مصرف را جمع کنداینسول فرصت های جلوی او را دیدهرکس که مهندسی و اقتصاد شبکه برق را به دست آورد ، می تواند صنعت صنعت رو به رشد را در دست بگیرد - صنعتی که قبلاً سهام شرکت های چراغ گاز را سرنگون کرده و سرمایه گذاران بزرگی مانند JP Morgan را به خود جلب کرده استدر سال 1892 ، اینسول کار خود را به عنوان مدیر اجرایی در شرکت روشنایی که ادیسون شروع به کار کرد (جنرال الکتریک در نزدیکی شهر نیویورک) برای شیکاگو ادیسون (یک شرکت تولید و توزیع برق ، بعداً به عنوان Commonwealth Edison شناخته شد). [15این حرکتی بود که صنعت را به طرز غیرقابل انعطافی تغییر می داد.

 خرید سمافور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد