صنعت روز

اتوماسیون صنعتی

صنعت روز

اتوماسیون صنعتی

تجهیزات تابلو برق


تجهیزات تابلو برق


زمینه انرژی های تجدید پذیر

محدودیت مهمی که انرژی های تجدید پذیر دارند این است که آنها به جریان های طبیعی وابسته هستند ، به عبارت دیگر تولید آنها پیوسته نیست ، به همین دلیل در بسیاری از موارد در زمان موردنیاز خود متناسب نیستند.

مشکل این است که برای استفاده از انرژی ، در صورت لزوم باید در دسترس باشد.

به همین دلیل ، صرفه جویی در مصرف انرژی برای استفاده های بعدی ضروری است ، این به شما امکان می دهد تا از امکانات تولید انرژی تجدیدپذیر حداکثر استفاده را ببرید.

در این مقاله به موضوع ذخیره انرژی می پردازیم ، برجسته سازی عملکرد آن و همچنین مزایا ، محدودیت ها و سایر ویژگی های آن برای طراحی و نصب آن مورد توجه قرار می گیرد.

سیستمهای ذخیره انرژی (ESS)

سیستم های ذخیره انرژی (نگاه کنید به شکل 1) اجازه می دهد انرژی الکتریکی اضافی را ذخیره کرده و در صورت لزوم آن را آزاد کنداین چندین مزیت را ارائه می دهد:

کاهش اختلافات عظیم در منحنی تقاضا ، در نتیجه دستیابی به کیفیت بیشتر در تأمین انرژی ، ثبات بیشتر سیستم و جلوگیری از ابعاد بیش از حد.

توسعه شبکه های هوشمند ، که امکان دو طرفه کردن برق (تولید توزیع شده) را فراهم می کنند ، بنابراین می توانند انرژی لازم را برای شبکه فراهم کنند یا آن را دریافت کنند.

ادغام منابع انرژی تجدید پذیر ، امکان استفاده از آنها بدون حضور نسل.

سیستم های ذخیره سازی دارای ویژگی های مهمی هستند که بسیاری از کاستی های موجود در نسل را برطرف می کنندبا این حال ، مانند هر توسعه فن آوری ، آنها محدودیت ها و معایب خاصی دارند ، که مربوط به موارد زیر است:

• هزینهاگرچه هزینه ها کاهش یافته است ، با توجه به تعداد باتری های مورد نیاز برای داشتن سطح تولید مناسب در برابر گزینه های دیگر که در حال حاضر ارزان تر هستند ، محدودیتی وجود دارد.

• ابعاداندازه باتری ها ، به خصوص وقتی که این باتری تعداد قابل توجهی باتری داشته باشد ، با توجه به اینکه فضای بزرگی که مخصوص آن منظور باشد لازم است ، برای اجرای آن مشکل ساز می شود.

• طول عمرحتی اگر تمام مشخصات مورد احترام هستندعمق تخلیه ، چرخه استفاده ، شرایط محیطی و نگهداری ، باتری ها با توجه به عناصر تولید عمر نسبتاً کوتاهی دارند و باید بصورت دوره ای جایگزین شوند.

بنابراین برای انتخاب سیستمی که مناسب نصب کاربر باشد ، باید فاکتورهای زیر در نظر گرفته شود:

انرژیعملکرد دستگاه ذخیره سازی ، عمر سیستم (تعداد چرخه بارگیری و تخلیه) ، ابزار (خروجی سیستم ذخیره سازی نصب شده) ، مقدار انرژی مورد نیاز برای ذخیره و زمان ذخیره (کوتاه مدت یا بلند مدت).

• اقتصادیقیمت هر کیلو وات سیستم ذخیره سازی و تبدیل.

• محیط زیستتأثیر بر محیط زیست ، چه با ساخت آن و چه با نصب و استفاده از آن.

https://www.salamsanat.com/product-category/%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%82/

ذخیره سازی الکتروشیمیایی

دستگاه هایی که قادر به ذخیره انرژی از طریق فرآیند کاهش اکسیداسیون تولید شده در پیوندهای الکتروشیمیایی الکترولیت هستند باتری ها هستند (شکل 2 را ببینید).

شکل 2 باتری سرب AGM Type | تصویر: autosolar.es

این عناصر دارای چرخه ای هستند که از بارگیری و بارگیری تشکیل شده است و امکان استفاده مجدد آنها با توجه به عمر مفید آنها وجود دارد ، این به ویژگی های مشخص شده توسط سازنده بستگی دارداین ظرفیت میزان زمانی را که سطح معینی از جریان می تواند تولید کند ، تعیین می کند تا استقلال تولید مستقل برق را تعیین کند.

هنگام مقیاس کردن میزان نیاز انرژی ، باید ظرفیت ذخیره سازی و تولید افزایش یابد ، گروه بندی باتری ها به آرایه ها ، ترکیب اتصالات سریال و موازی به منظور بدست آوردن ولتاژ و جریان مورد نیاز بار.

این ترتیب توسط یک یا بسیاری از دستگاههای تولید انرژی در مدت زمان تولید خود برای استفاده از ذخیره سازی و جبران دوره های غیر تولید شارژ می شود.

برای نشان دادن دامنه ، بیایید یکی از بهترین راه حل های باتری موجود در بازار به نام Tesla Powerwall را بررسی کنیم.

که از یک باتری 7 کیلو وات یا 10 کیلووات (دو نسخه) با یک اینورتر داخلی و آماده اتصال به پنل های خورشیدی یا توسعه جدید سقف خورشیدی به نام Solar Roof (پانل های خورشیدی به شکل کاشی تشکیل شده است که نسل را با دکوراسیون و کارایی ادغام می کند).

این دستگاه همچنین توانایی تأمین انرژی مازاد به شبکه (در صورت وجود فناوری مناسب و مقررات لازم) را دارد ، بنابراین به نسلی از برق دسترسی پیدا می کند که نشان دهنده کاهش قابل توجهی در صورتحساب است.

امروز ، دستیابی به پاور وال 2 (5،500 دلار ، 14 کیلووات ساعت ، ضمانت 10 ساله) یک گزینه سودآور و زیست محیطی استدر حالی که تسلا همچنان به شرط بندی در این بخش می پردازد ، مشاهده می شود که مصرف کنندگان نهایی چگونه واکنش نشان می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد