صنعت روز

اتوماسیون صنعتی

صنعت روز

اتوماسیون صنعتی

تثبیت کننده والتاژ

تثبیت کننده کنترل شده سروو

در این تثبیت کننده ، ولتاژ حس ولتاژ مدار کنترل حالت جامد از یک مقدار از پیش تعیین شده سقوط کرده و بالا می رود و به طور متناوب موتور سروو را کار می کند.

سیم پیچ اصلی مبدل تقویت کننده باک به ترانسفورماتور خودکار موتوری متصل است در حالی که ثانویه آن به صورت سری با منبع ورودی متصل است.

هرگاه موتور autotransformator را اداره کند ، ولتاژ مناسب به ترانسفورماتور تقویت کننده باک تقویت می شود و از این رو ولتاژ ثانویه مربوطه ولتاژ منبع تغذیه را در بار تصحیح می کند.

در اینجا مقایسه کننده ها (چیزی جز op-amps) در مدار کنترل حالت جامد ، تغییرات ولتاژ را حس می کنند و سروو موتور را به مکان مورد نظر فعال می کنند تا ترانسفورماتور متغیر ولتاژ خروجی را به بار افزایش یا کاهش دهد.

هنگامی که مدار کنترل ولتاژ خروجی را بالاتر از ولتاژ مرجع می یابد ، سیگنال مثبت را به کنترلر موتور سروو تغذیه می کند و از این رو بازو می چرخد ​​تا دو ولتاژ مساوی نباشد.

اگر ولتاژ خروجی زیر مقدار مرجع قرار گیرد ، یک سیگنال منفی به سمت موتور سرو می رود به گونه ای که بازو تماس را به روش دیگر می چرخاند تا باعث کاهش ولتاژ شودتثبیت کننده های سروو می توانند تنظیم خروجی 0.5٪ ± با راندمان بالا در حدود 98٪ تولید کنند.

چگونه یک تثبیت کننده مناسب برای نیازهای منزل انتخاب کنیم؟

اندازه تثبیت کننده ولتاژ به امتیاز تجهیزات مربوط به تثبیت کننده بستگی داردبنابراین اولین و مهمترین چیز در هنگام خرید تثبیت کننده ولتاژ ، در نظر گرفتن توان کلیه وسایل (یا یک وسیله خاص) است که توسط تثبیت کننده تأمین می شودچنین رتبه بندی قدرت معمولاً در VA یا KVA بیان می شودو همچنین باید در نظر بگیرید که آیا این قدرت تک یا سه فاز است.

ضریب قدرت دستگاهها معمولاً در صفحه نام آن دستگاه نشان داده می شوداگر امتیاز قدرت در دسترس نباشد ، به سادگی محاسبه ولتاژ و جریان آن تجهیزات را بدست آورید تا امتیاز قدرت را بدست آورید.

همیشه توصیه می شود ولتاژ RMS واقعی بار را در نظر بگیرید.

عامل مهم دیگر در نظر گرفتن گسترش بار در آینده استبنابراین تعیین رتبه کل قدرت به گسترش احتمالی آینده نیاز دارد ، به طور معمول 20٪ بیشتر از نیاز واقعی به منظور اتصال بارها در دراز مدت.

برای نیازهای منزل ، تثبیت کننده ولتاژ دارای درجه 200VA ، 300 VA ، 500 VA ، 1 KVA ، 2 KVA ، 3 KVA ، 4 KVA ، 5 KVA ، 8 KVA و 10 KVA مناسب استبرای مقاصد صنعتی و تجاری ، به پایدارکننده های سروو دارای قدرت بالا نیاز است.

کلمه از تیم توپی الکترونیک

یک گفته کلی وجود دارد که تلویزیونهای مدرن LED ، یخچال ، سیستم های تهویه مطبوع و سایر وسایل دارای قابلیت تثبیت داخلی بوده و از این رو به لرزش گیر اضافی نیاز ندارند.

با این حال ، آنها نمی توانند ولتاژهای وسیعی را که تثبیت کننده های جداگانه ولتاژ می توانند تقویت یا ضرب کنندبنابراین تیم هاب الکترونیک همیشه به شما توصیه می کند که اگر برق شما دارای نوسانات مکرر ولتاژ است ، لزوماً یک ولتاژ را به نیازهای منزل یا صنعتی خود داشته باشید.

تثبیت کننده ولتاژ چیست؟

یک تثبیت کننده ولتاژ یک وسیله الکتریکی است که برای تأمین ولتاژ ثابت ولتاژ به یک بار در پایانه های خروجی آن صرف نظر از هرگونه تغییر / نوسان در ورودی یعنی منبع ورودی استفاده می شود.

هدف اصلی استابلایزر ولتاژ محافظت از وسایل برقی / الکترونیکی (به عنوان مثال - واحد تهویه مطبوع ، یخچال ، تلویزیون و غیره) از آسیب های احتمالی ناشی از افزایش ولتاژ / نوسانات ولتاژ ، بیش از ولتاژ و در شرایط ولتاژ است


https://www.salamsanat.com/product-category/%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d9%82-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%b2%d8%b1/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد